یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۵۲:۳۹

راه‌اندازی فاز ۲۱ پارس جنوبی در تابستان ۹۵

باشگاه خبری فراساحل: متخصصان شرکت اویک، پیش‌بینی می‎کنند عملیات مشبک کاری، اسید زنی و تمیز کاری چاه‌های باقی‌مانده هفته پایانی تیرماه در فاز ۲۱ و شهریور ۹۵ در فاز ۲۰ به پایان برسد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل ازنفت ما، با بارگیری سکوی 2700 تنی فاز 21 پارس جنوبی به گفته مسئولان شرکت ملی نفت این فاز تا پایان تابستان سال 95 به بهره‌برداری برسد. بارگیری سکوی ٢٧٠٠ تنی فاز ٢١ آغاز شد و قرار است به فاز 21 پارس جنوبی منتقل و در محل خود نصب شود. عملیات حفاری فازهای20 و 21 پارس جنوبی پس از گذشت سه سال با حفاری حدود‌92‌هزار متر سرانجام روز‌20 خرداد به پایان رسید. به طوری که هم اکنون 15 حلقه چاه این پروژه کاملا آماده تولید است و 7 حلقه نیز در مرحله تکمیل قرار دارند.


متخصصان شرکت اویک، پیش‌بینی می‎کنند عملیات مشبک کاری، اسید زنی و تمیز کاری چاه‌های باقی‌مانده هفته پایانی تیرماه در فاز 21 و شهریور 95 در فاز 20 به پایان برسد. این گزارش حاکی است مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران پیشتر گفته بود روند پیشرفت فازهای 20 و‌21 پارس جنوبی به گونه‌ای است که اگر با همین سرعت و دقت ادامه داشته باشد، تابستان سال 95 شاهد راه‌اندازی پالایشگاه فازهای20و 21 پارس جنوبی خواهیم بود و براساس برنامهریزی صورت گرفته تا پایان دولت یازدهم همه فازهای پارس جنوبی تعیین تکلیف می شوند.


  هدف از توسعه فازهای20 و21 پارس جنوبی تامین روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز تصفیه ‌شده برای مصارف داخلی است که با راه اندازی این فاز سالانه یک میلیون تن گاز اتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، بیش از یک میلیون تن گاز مایع برای صادرات، روزانه ٧٥٠٠٠ بشکه میعانات گازی و روزانه ٤٠٠ تن گوگرد تولید خواهد شد.



  کد خبر : 1908
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :